VANLIGA FRÅGOR
1. HANDLA PÅ GUTZ
Om du köper mer än 10 paket så blir din leverans fraktfri, i övrigt kostar frakten 6,90 €. Leveransen levereras till närmsta utlämningsställe.
VAD GÄLLER VID BYTEN, ÅTERKÖP ?
När du handlar dina produkter här på lagets/klassens egen webbshop vill vi att gör du dina returer här: https://gutz.se/byten-aterkop-for-dig-som-kopt-med-direktleverans/ Följ instruktionerna så kontaktar kundtjänst dig inom kort.
Enligt Lag (2005:59) om distans- och hemförsäljning har slutkunden rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från leverans. Eventuella reklamationer följer Konsumentköplagen och skall komma Gutz tillhanda ” inom skälig tid” efter slutleverans som innehar varumärkesrätten.
Enligt Lag (2005:59) om distans- och hemförsäljning har slutkunden rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från leverans. Eventuella reklamationer följer Konsumentköplagen och skall komma Gutz tillhanda ” inom skälig tid” efter slutleverans som innehar varumärkesrätten.
VILKA BETALNINGSMÖJLIGHETER FINNS ?
I dagsläget erbjuder vi endast kortbetalning med VISA eller Mastercard. Produkterna betalas direkt vid köp.
KAN JAG BYTA ELLER RETURNERA EN VARA SOM INTE PASSAR?
Klicka på Gutz logotype överst på sidan för att komma till startsidan. Där hittar ni information om hur länge laget/klassen är öppen för försäljning.
2. FÖRTJÄNA PENGAR PÅ GUTZ
För varje sålt paket förtjänar laget/klassen 5 EUR oavsett innehåll.
KAN MITT LAG/MIN KLASS OCKSÅ SÄLJA GUTZ ?
Självklart kan ni det! Läser mer här på Gutz.fi.
3. VI TAR ANSVAR
HUR JOBBAR GUTZ MED HÅLLBARHET ?
Gutz som är en del av Springhill Textile AB vill skapa ett så hållbart företag som möjligt, där människor och miljö respekteras och stöder sina leverantörer för att främja hållbar utveckling.
Springhill har varit medlem i BSCI-amfororna sedan 2007. Det är ett europeiskt initiativ som hjälper återförsäljare, importörer och varumärken att förbättra arbetarnas villkor i produktionen. Medlemskapet i amfororna BSCI är ett steg i den långsiktiga ambitionen att bli ett ännu bättre och mer ansvarsfullt företag. Springhill arbetar medvetet för att utveckla och utbilda våra leverantörer för bättre arbetsförhållanden, både genom att anställa lokala tränare / granskare och genom vår egen tillsyn. Nyckelordet är att kommunicera och samordna, samt ställa korrekta krav på våra leverantörer. Det är en pågående process med respekt för produkten, miljön och för alla som är involverade i tillverkningsprocessen.
Springhill har varit medlem i BSCI-amfororna sedan 2007. Det är ett europeiskt initiativ som hjälper återförsäljare, importörer och varumärken att förbättra arbetarnas villkor i produktionen. Medlemskapet i amfororna BSCI är ett steg i den långsiktiga ambitionen att bli ett ännu bättre och mer ansvarsfullt företag. Springhill arbetar medvetet för att utveckla och utbilda våra leverantörer för bättre arbetsförhållanden, både genom att anställa lokala tränare / granskare och genom vår egen tillsyn. Nyckelordet är att kommunicera och samordna, samt ställa korrekta krav på våra leverantörer. Det är en pågående process med respekt för produkten, miljön och för alla som är involverade i tillverkningsprocessen.