VANLIGA FRÅGOR

1. HANDLA PÅ GUTZ

Om du köper mer än 10 paket så blir din leverans fraktfri, i övrigt kostar frakten 6,90 €. Leveransen levereras till närmsta utlämningsställe.

När du handlar dina produkter här på lagets/klassens egen webbshop vill vi att gör du dina returer här: https://gutz.se/byten-aterkop-for-dig-som-kopt-med-direktleverans/ Följ instruktionerna så kontaktar kundtjänst dig inom kort.

Enligt Lag (2005:59) om distans- och hemförsäljning har slutkunden rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från leverans. Eventuella reklamationer följer Konsumentköplagen och skall komma Gutz tillhanda ” inom skälig tid” efter slutleverans som innehar varumärkesrätten.

I dagsläget erbjuder vi endast kortbetalning med VISA eller Mastercard. Produkterna betalas direkt vid köp.

Klicka på Gutz logotype överst på sidan för att komma till startsidan. Där hittar ni information om hur länge laget/klassen är öppen för försäljning.

2. FÖRTJÄNA PENGAR PÅ GUTZ

För varje sålt paket förtjänar laget/klassen 5 EUR oavsett innehåll.

Självklart kan ni det! Läser mer här på Gutz.fi.

3. VI TAR ANSVAR

Gutz som är en del av Springhill Textile AB vill skapa ett så hållbart företag som möjligt, där människor och miljö respekteras och stöder sina leverantörer för att främja hållbar utveckling.

Springhill har varit medlem i BSCI-amfororna sedan 2007. Det är ett europeiskt initiativ som hjälper återförsäljare, importörer och varumärken att förbättra arbetarnas villkor i produktionen. Medlemskapet i amfororna BSCI är ett steg i den långsiktiga ambitionen att bli ett ännu bättre och mer ansvarsfullt företag. Springhill arbetar medvetet för att utveckla och utbilda våra leverantörer för bättre arbetsförhållanden, både genom att anställa lokala tränare / granskare och genom vår egen tillsyn. Nyckelordet är att kommunicera och samordna, samt ställa korrekta krav på våra leverantörer. Det är en pågående process med respekt för produkten, miljön och för alla som är involverade i tillverkningsprocessen.